Tänavusel Haridustrefil oli Gunter Pauli peaesinejana see, kes avas kuulajatele värske ja inspireeriva vaate hariduse tulevikule — lähenemise, mis põhineb üllatustel ja lugude väel, teadusel ja loovusel, kogemuslikul õppel ja empaatial. Et laps ei õpiks lihtsalt teadmisi, vaid areneks inimesena. Lisaks ettekandele osales ta ka näidistunnis, mida vedasid Jana Adari (Tõrvandi Kool) ja Triinu Tõrv (Kohila Gümnaasium).
Erakordselt populaarseks osutus ka pärastlõunal korraldatud Tuleviku Hariduse Pesa, kus viidi läbi veel kaks töötuba:
- Igas lapses peituva ande avastamist juhendas Marika Aalja (Lilleoru Põhikool).
- Noorte oskuste ja valmisoleku kujundamist tuleviku tööeluks vedas haridusekspert Aivar Haller.
Teisena toimus lugude kaudu õpetamise kursus Gunter Pauli juhendamisel, mis tõi kokku Lõuna-Eestisse ligi 80 särasilmset osalejat üle kogu Eesti – lasteaedadest ja koolidest kuni kultuuri- ja haridusasutusteni välja. Sel aastal oli fookuses lapse huvi, kire ja tugevuste märkamise kunst ning õpetaja roll lapse ande avastamise toetamisel. Kursusel süveneti lugude kaudu õpetamise põhimõtetesse, vahetati kogemusi ja osaleti aktiivselt loovates grupitöödes.
Kursuse mitmekülgset õhustikku rikastasid erilised külalised:
- Merle Liivand – enda erilist lugu jagas maailmas tuntud Merineitsi, viiekordne Guinnessi rekordiomanik, ookeanide saadik ja laste inspireerija.
- Rupert Encinas ehk Kotkas Lendab – põlisameerika vaimne juht, kes jagas oma rahva lugusid hariduse tähtsusest ja kogukonna tarkustest.
- Mihkel Kangur – lõimitud õpitegevustel põhineva Rakvere Riigigümnaasiumi tegemisi tutvustas kooli õppe- ja arendusjuht Mihkel Kangur.
- Anu ja Triinu Taul – muusikutest õed sütitasid sessioonid laulude ja pillimänguga, mis kasvas kohati ka hoogsaks ühistantsuks.
- Hambardzum Kechek – muusik ja muusikaõpetaja lisas oma klaverimänguga õhtustele koosviibimistele lummava meeleolu.
Osalejad jäid kogetust sügavalt puudutatuks:
„Kõige enam jäi mulle meelde seoste loomise tähtsus lugude kaudu. See pani mõtlema, kui palju rohkem on võimalik õpetada, kui teadmisi lõimida ja koos kasutada,“ jagas üks kohaliku piirkonna hariduse edendaja.
„Raamatud ja lood, mida saab kohandada igale vanuseastmele – see on universaalne õppevahend, mis muudab lapsed õppimise juhiks,“ rõhutas lasteaiaõpetaja Setomaalt.
„Gunter Pauli lood avasid teaduse ja loovuse täiesti uuest küljest. Tõeliselt innustav kogemus!“ lisas bioloogia- ja geograafiaõpetaja Tallinnast.
Ka Gunter Pauli ise lahkus Eestist sügava muljega:
„Teil on ikka hämmastavalt pühendunud õpetajad! Väikeste maakoolide ja seal õppivate laste hoidmine on suur lugu iseenesest, millest maailm võiks õppust võtta.“
Tuleviku Hariduse SA tiim tänab südamest kõiki koostööpartnereid ja osalejaid, kellega koos sai luua rikkaliku ja meeldejääva suvelõpu programmi. Järgmine lugude kaudu õpetamise kursus toimub 19.–21. augustil 2026.